אז מרוב שנהנינו כל כך בסנטר פארקס בהולנד, החלטנו גם השנה לפקוד איזשהו כפר נופש מהרשת במדינה אחרת ונורא רצינו לנסוע לגרמניה. נתקלנו בפרסומים של כפר נופש חדש של רשת סנטר פארקס שנפתח באוקטובר 2018 באלגוי, גרמניה, אז החלטנו כבר בינואר 2019 לעשות הזמנה לאוגוסט 2019 באתר של הסנטר פארקס. חייבת לציין שמחירי הכפר בעונה זו של השנה די יקרים, כמו גם הטיסות. מי שלא רוצה ללון בכפר, יש הרבה מקומות לינה וחוות באיזור, הטבע נורא עשיר ויש שפע מקומות לראות. יש אפשרות גם לחצות את הגבול לאוסטריה ולטייל באיזור- אנחנו לא עשינו זאת. זו טיסה ראשונה שלנו לאחר גילוי הצליאק לבתי והיו לי מעט חששות לגבי איך נסתדר מבחינת אוכל ולכן גם המעטנו במסעדות.

טיסות– יש טיסות ישירות של ריינאייר לממינגן, חצי שעה נסיעה מהכפר עצמו. טיסה באוגוסט גם היתה יקרה- באיזור ה-600 דולר. שדה התעופה קטן אך זמני המראה ונחיתה היו די מדויקים. תביאו אוכל לטיסה ומים כי הכל בתשלום.

לינה– לנו בכפר עצמו במשך כל התקופה. הזמנו בקתת VIP הכוללת סאונה וג’קוזי פרטיים, מטבח מאובזר, 3 מקלחות (!!!), שני חדרי שינה ומרפסת עם ברביקיו ושתי מיטות שיזוף. למי שמעוניין, מספר הבקתה הוא 606 והיא ממש קרובה למרכז של הכפר, בו מצויים המסעדות, פארק המים, הג’ימבורי ועוד. בבקתות מסוג זה מקבלים כל בוקר לחמניות טריות, הלחמניות הגיעו כל בוקר ב-7:00 בדיוק ואפילו לחמניות ללא גלוטן בנפרד לאחר בקשתנו ביום הראשון. חוץ מ-6 לחמניות רגילות,צירפו אריזה של 4 לחמניות ללא גלוטן ולעיתים אריזה של כיכר לחם שלם של חברת Schar. היינו בטוחים שאין מצב שיסופקו לנו לחמניות ללא גלוטן אז כבר קנינו ביום הראשון בסופר לאחר הנחיתה- לשווא.

הבקתה, המרפסת וחדר שינה הורים
הבקתה, המרספת וחדר שינה הורים
הסאונה, הג'קוזי והמטבח
הסאונה, הג’קוזי והמטבח

על הכפר באמת אין מה להרחיב יותר מדי, הוא מושלם! אפשר לשהות בו יום שלם ולא להשתעמם. לדעתי גולת הכותרת שלו זה פארק המים המקורה המושקע, שאומרים שהוא הכי גדול בכל הרשת של הסנטר פארקס. יש בריכת גלים גדולה, בריכה רדודה עם המון מתקני שעשועים ומגלשות לילדים, בריכת פעוטות רדודה ענקית עם אי של חול באמצע, עוד כמה בריכות קטנות מקורות עם ובלי מגלשות, 2 מגלשות אבובים, 2 מגלשות גדולות ללא אבובים, ועוד מגלשת זרמים שיוצאת החוצה ונשפכת לבריכה חיצונית, חמימה ונעימה. היתה עוד מגלשת “בולט”, ככה קראנו לה, שנעמדים על משטח ופשוט יורים אותך למטה ב-90 מעלות- לא לילדים קטנים כמובן, אבל אני ובעלי התגלשנו בשמחה. כל המגלשות חוץ מהאחרונה התאימו לילדינו- בני 3.5 ו-6, חלקן בליווי שלנו. יש מלתחות מסודרות ולוקרים. בילינו בפארק מים כמעט כל יום כמה שעות טובות.

אטרקציות בכפר– פארק המים, הג’ימבורי ופינת החי אינם בתשלום, אך יש עוד שפע אטרקציות בתשלום, כמו מיני גולף, קיר טיפוס, מיני פארק חבלים, שיט באגם המלאכותי, קעקועים, איפור, ספא מרהיב (ראיתי אותו רק מבחוץ, לצערי לא נכנסנו) ועוד ועוד. כל אחד יכול למצוא את עצמו בפארק. מי שנמצא בבקתה מרוחקת יכול לשכור אופניים או קולנועית- כדאי כבר בההזמנה להזמין אותם.

גני שעשועים, באולינג וג'ימבורי
גני שעשועים, באולינג וג’ימבורי

מסעדות בכפר– לא ממש דגמנו את המסעדות בכפר פרט למסעדת הבופה בגלל שלא היו מנות ללא גלוטן. בבופה לעומת זאת, התייצבתי יום יום לשיחה צפופה עם השף מהן המנות בבופה שלא מכילות גלוטן. חשוב לציין, שהאנגלית באיזור זה של גרמניה חלשה מאוד ופשוט הספיק להגיד “gluten frei” שיבינו אותי וקצת שיחות עם הידיים. כן יש איזשהי רמה של מודעות למרות מכשול השפה. רכשנו חבילה של 7 ארוחות ערב במעמד ההזמנה, תוך הבטחה כתובה שיש התחשבות בעניין הגלוטן בבופה. על האוכל אולי יש השגות- רחוק מהרמה של בתי מלון בארץ, אבל היה סביר בהחלט. באחת הפעמים אפילו הכינו לבתי מנה מיוחדת ללא גלוטן ואפילו הלכו לבדוק את המרכיבים של הגלידה מהמכונה לוודא שאין בה גלוטן. רוב הזמן בישלתי במטבח המאובזר שהיה בבקתה, לא היה חסר לי כלום! רק הבאתי את התבלינים האהובים מהארץ.

סטייק ופסטה ללא גלוטן
סטייק ופסטה ללא גלוטן שהכינו לנו בחדר האוכל

אוקיי, אז לאחר שסקרתי את כפר הנופש, אעבור על תוכניות הטיול, סה”כ 10 ימים:

יום 1– לאחר נחיתה בממינגן וקבלת הרכב בעמדה של Hertz בשדה התעופה, נסענו לסופר Rewe לקניית מצרכים, סופר ענק שאפשר למצוא בו הכל, רק שציפיתי למחלקה ענקית ללא גלוטן וזה לא היה המצב. כן מצאנו כמה פסטות, לחמים ועוגיות ללא גלוטן. בסופרים מרשת Lidl יש יותר מבחר ומחירים נמוכים יותר. אפילו בסופר של כפר הנופש היה מבחר יותר גדול ללא גלוטן. מאנשים שדיברתי איתם הבנתי שזה תלוי באיזור. כמו כן, גם ברשת הפארם “dm” גם יש מבחר יפה.

יום 2- מפלי Eistobel. נמצאים 20 דקות נסיעה מהכפר, לצערי לאחר חצי שעה עשינו אחורה פנה. הילדים היו קצת מצוננים ועייפים והמסלול היה לא הכי פשוט, ירידות ועיליות תלולות. מקום יפה להיות בו עם ילדים גדולים יותר. את המשך היום בילינו בפארק המים שבכפר.

יום 3– בבוקר בילינו בפארק המים ואחה”צ יצאנו למגלשות הרים Alpsee Bergwelt שלמרגלות אגם Alpsee היפהפה. כבר בכניסה אמרו לנו שההמתנה למגלשות היא שעתיים ואמרנו לעצמנו שנעלה ונראה מה יהיה. עולים ברכבל להר וחוזים בנוף מהמם ובראש ההר יש גינת שעשועים מקסימה לילדים ואת תחילת התור למגלשות. וואו, זה היה תור. בעלי ירד ברכבל עם הקטן לאחר שחיכינו כבר יותר משעה (!), אני ובתי נשארנו לחכות. כן, זה היה נחמד וחוויתי, אבל לא בטוחה ששווה את ההמתנה. בחזור עצרנו בעיירה Oberstaufen במסעדה משפחתית בשם Pizzeria Bassano. היה ממש טעים והכינו בשמחה לבתי פסטה ללא גלוטן.

Alpsee Bergwelt הנוף מהרכבל לאגם וגינת השעשועים המעלה ההר

יום 4- היינו נורא עייפים ועצלנים ונשארנו לבלות בפארק המים שבכפר.

יום 5- נסענו לאטרקציה המקסימה Skywalk, לא לוותר! זהו מסלול תלוי בעזרת גשרים ובעצם מהלכים בין צמרות העצים כשיש קטעים של הליכה בין חבלים תלויים, מתאים לילדים קטנים כמובן. חונים למרגלות גבעה ואז יש הליכה לא קשה של כ-10 דקות עד שמגיעים למקום. יש במקום גם גינת שעשועים. לאחר מכן, נסענו לעיירה Scheidegg הציורית ועצרנו בה להפסקת גלידה שהיתה ללא גלוטן.

המתקנים ב-Skywalk
העליה לגשרים ב-Skywalk והירידה במגלשה
Skywalk גרמניה
הנוף המדהים והמסלולים בגשרים

יום 6– נסענו ללגולנד, כשעה נסיעה מכפר הנופש. במבט לאחור הייתי מוותרת, סוף שבוע אז עומס מטורף, כל מתקן היה צריך לחכות 40 דקות. סך הכל הילדים נהנו אבל לא הספקנו הרבה מתקנים והתקפלנו די מהר. יתכן והיינו צריכים לקנות כרטיסי אקספרס שהפארק מציע, התוספת במחיר היא כ-20 יורו לאדם מעבר למחיר הכניסה הלא זול. דרך אגב, בפארק יש מסעדות רבות פזורות ובאתר האינטרנט יש מידע על כל האלרגנים במסעדות והמנות שאפשר להזמין ללא גלוטן. אכלנו במסעדה Asia Kitchen House, שם מוגשות מנות אורז/אטריות, ירקות מוקפצים, עוף לא רע בכלל ועוד. הביאו לבתי מנה ללא גלוטן סבירה פלוס.

יום 7– יום ראשון. החלטתנו פשוט להסתובב סביב אגם Grober Alpsee ולספוג מהאווירה השלווה במקום. אם אתם רוצים שיט באגם- אז בימי ראשון אין שיט. יצא לנו יום לא טוב לזה בגלל שהיה טריאתלון באיזור, חסימת כבישים ובלאגנים. לקח לנו יותר משעה להגיע, למרות שהאגם נמצא 40 דקות נסיעה מהכפר. עצרנו בחניון שבנקודה Seestraße 10, 87509 Immenstadt im Allgäu, גרמניה, ופשוט ירדנו להסתובב. להפתעתנו גילינו שזוהי נקודת הסיום של מירוץ התריאטלון ועברנו בין הרבה אתלטים מיוזעים שסיימו את המירוץ. מן הסתם היה מפוצץ אבל המקום נמצא בחמד של עיירה ויש טיילת על שפת האגם והרבה נקודות שאפשר לרדת ולשחות באגם. פשוט לטייל, לעצור להשתכשכות, לגלידה, לגינת שעועים שיש במקום ולהתמוגג מהטבע ומהשקט.

אגם Alpsee

יום 8– חשקה נפשי בשופינג ונסענו לעיר Kempten לקניון Forum Allgau. חצי שעה נסיעה מהכפר. קניון חביב עם מחירים סבירים, וישבנו במסעדה איטלקית Bella Italia עם מבחר מנות, וכמובן הגישו לבתי פסטה ללא גלוטן. גרמניה ללא גלוטן- בהחלט אפשרי.

יום 9– התעייפנו מהימים העמוסים ונשארנו בכפר נופש, אעשינו את אותו סיבוב חוזר של פארק מים- משחקיה-פינת חי.

יום 10– נסענו שעה נסיעה מהכפר לנקיק Breitachklamm. מחזה מרהיב של הטבע במלוא תפארתו ועוצמתו. בעצם נכנסים לתוך נקיק ענק מימדים ומהלכים על גשרים תלויים המותקנים בצידי הנקיק משני הכיוונים. חוזים במים השוצפים מטה והמטפטפים מלמעלה (להביא מעיל גשם או מטריה) ומתפעלים מהסלעים השונים שהמים חצבו בהם. אם יש לכם ילדים שובבים, כדאי להחזיקם חזק ביד כי עלולים ליפול מהגשר. לפני שיוצאים לנקיק כדאי להתעדכן באתר של הנקיק כי היה יום שרצינו לצאת וראיתי באתר שהמקום סגור עקב מפולת אבנים. אז חיכינו ליום שהאתר נפתח מחדש.

נקיק Breitachklamm

יום 11– שמנו לב שתרבות הרחצה במרחצאות מאוד מפותחת אצל הגרמנים והאיזור משופע במרחצאות תרמיים, אז נסענו למרחצאות Waldsee Therme, חצי שעה נסיעה מהכפר. נכון, רוב האנשים שם הם מבוגרים מאוד אבל ילדים במקום כזה הוא לא מחזה נדיר ואפשר להיכנס איתם. התעריף כאן הוא לשעתיים, ואם תרצו להישאר עוד זה בתוספת תשלום. לנו הספיקו שעתיים. יש איזור מקורה עם בריכות בטמפרטורות שונות ובחוץ יש בריכה חצי אולימפית קרה ובריכה חמימה ומפנקת עם איזורי ג’קוזי. העיירה בה נמצאים המרחצאות מקסימה וציורית ואפשר לשוטט בה אחרי/לפני הכניסה למרחצאות.

מרחצאות Waldsee

יום 12– חזרה הביתה. השכמנו בשעה 3 בלילה ונסענו לשדה התעופה. הטיסה היתה ב-6 בבוקר. החזרנו בזריזות את הרכב והלכנו לבידוק. לא לסמוך על דיוטי פרי כאן כי אין, להביא איתכם אוכל לשדה.