בהשראת הממתק הרוסי “אצבעות גבינה” שנמכר בעטיפות צבעוניות בסופרים רוסים (וגם במעדניות שברשתות השיווק). כוסות שוקולד במילוי גבינה שקל להכין בבית!

כוסות שוקולד במילוי גבינה
נותנת מהר ביס לפני שזה נמס לי ביד

אני גדלתי על אצבעות גבינה מצופות בשוקולד! כאלה שהשוקולד נמס באצבעות, אוכלים מהר מהר ואז מלקקים את השוקולד מהיד. השילוב בין הגבינה החמצמצה לשוקולד זה גן עדן מבחינתי. פעם, כשאצבעות גבינה עוד לא היו נמכרות בכל רשת שיווק, אמא שלי היתה קונה לי רק במעדניות רוסיות. היינו מתיישבות עם תה ומתפנקות עם הקינוח גבינה הזה. ניתן לקנות אותם במשקל או באריזות צבעוניות נפרדות.

ברוסיה מעדן הגבינה הזה מאוד פופולרי משנות ה-50 (сырки ברוסית- סירקי) וקיים בשלל מילויים: קקאו, עם צימוקים, תות שדה, אפרסק וכו’. איפשהו קראתי שזה בעצם ממתק הונגרי (בהונגריה מכירים אותו בשם “טורו רודי”), אך לא כך הדבר. בהונגריה הוא הופיע רק בשנות ה-60.

ובכן, אני עדיין אוהבת את זה והאהבה שלי עברה לילדיי. אני לא קונה במשקל יותר בגלל החשש מזיהום משני של גלוטן בסופרים ולמען האמת חוששת לקנות במעדניות רוסיות (לא סומכת ב-100% על תוצרת מדינות בריה”מ לשעבר). אז החלטתי לנסות להכין את הממתק הזה בבית. אך אבוי, לא היתה לי תבנית שקעים מלבניים בבית! לא נורא, אפשר להסתדר עם תבנית שקעים למאפינס מסיליקון וכך אלה יהיו מעין כוסות.

המתכון באמת מהיר והכי חשוב לא צריך תנור. מתאים לקיץ וכמובן לשבועות. 

כוסות שוקולד במילוי גבינה

כוסות שוקולד במילוי גבינה

תבנית שקעים של 6 יח’ מאפינס

זמן הכנה- חצי שעה

זמן הקפאה- שעה

מרכיבים:

  • 150 גרם גבינת טבורוג (טוב טעם או כנען)
  • 2 שקיות סוכר וניל (או 2 כפות סוכר לבן)
  • 20 גרם חמאה רכה
  • 200 גרם שוקולד מריר
  • 1 כף שטוחה שמן קוקוס

אופן ההכנה:

  1. בסיר קטן על אש נמוכה נמיס את השוקולד עם השמן תוך ערבוב. לאחר ההמסה נצנן מעט.
  2. ניקח תבנית מאפינס מסיליקון ונעביר 2 כפות שוקולד מומס לכל שקע. נסובב את התבנית כך שהשוקולד יצפה גם את הצדדים. אפשר גם לגמרי להפוך את התבנית כלפי מטה כך שהשוקולד יזלוג (בחזרה לסיר שבו המסנו או לכלי אחר) ויכסה את כל הדפנות.
  3. מקפיאים לחצי שעה.
  4. מערבבים גבינה עם חמאה וסוכר (אני טוחנת בבלנדר ידני לטקסטורה חלקה). ממלאים בשקעים עם השוקולד הקפוא במלית גבינה שלנו. מיישרים עם כפית.
  5. נשפוך מעל את השוקולד שנותר וניישר. נקפיא למשך שעה. 

הערות:

  • אחרי ההקפאה אפשר לשמור את הכוסות במקרר בכלי אטום למשך יומיים. במקפיא חודשיים.
  • אם משתמשים בסוכר לבן אז אפשר להוסיף 1/2 כפית תמצית וניל
  • במקום שמן קוקוס אפשר כל שמן צמחי אחר.

לעוד מתכונים מעניינים של אמא ללא גלוטן באינסטגרם lilia_imaglutenfree

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה