פירושקי ללא גלוטן מקמח חומוס עם מילוי כרוב

פירושקי רוסי קריספיים ללא גלוטן עם מילוי עסיסי של כרוב, קשה לעצור אחרי אחד! קמח החומוס נותן טוויסט מעניין ובריא יותר.

 

למרות שאנחנו בישראל כבר כמעט חצי יובל, האהבה שלנו למנות רוסיות לא גוועה. יש משהו בבצק עם מילוי טעים שגורם נחמה וגם שובע. לאורך השנים הכנתי אותם לעיתים די רחוקות מטעמי דיאטה ולאחר שגילינו צליאק אצל בתי, הרצון להכין אותם בכלל התנוון. אין לי גם קמחיםרגילים עם גלוטן בבית, משתמשת רק עם קמחים ללא גלוטן.

 

מאז שגיליתי את קמחי המקור, יש בי רצון עז יותר לנסות את כל הדברים שאכלנו “פעם”, כי הרי קמחי המקור בריאים יותר ופחות מעובדים מתערובת קמחים ללא גלוטןלא מזמן גיליתי את קמח החומוס, אני נוהגת להוסיף כמה כפות ממנו בפשטידות ומאוד אוהבת את התוצאה. נכון, הקמח לא חף מפחמימות, אבל כמות החלבון גבוהה ביחס לתערובת קמחים ללא גלוטן. הוא מעט גרגירי, אבל אני אוהבת חומוס על כל צורותיו. הופתעתי לגלות בצק נוח מאוד לעבודה.

 

בצק מקמח חומוס

כמו שאתם רואים, הבצק אינו דביק וכן “מסוגל” לתפוח. הוא לא מכפיל את גודלו, אבל כן מתרומם ומעט תופח. יש לעבד אותו בידיים משומנות ולשים לב לא לרדד יותר מדי כי הוא נוטה להיקרע.

האם אפשר להכין מילוי אחר? בוודאי! אפשר להכין מילוי תפו”א או מילוי בשר. אני אוהבת כרוב כי הוא מרטיב מעט את הפירושקי. כמובן, אפשר גם לוותר על הביצה ואז בכלל הפירושקי יהיו טבעוניים.

מכינים את המילוי וממלאים את הבצק
מטגנים, מצננים מעט ונותנים ביס

נכון, הטעם הוא לא כמו הפירושקי המקוריים והגלוטניים ויש טעם של חומוס (לי זה ממש מזכיר קובה) אבל התוצאה יצאה כל כך קריספית וטעימה. בקושי עצרתי את עצמי כי הייתי חייבת להשאיר כמה לבת שלי לאחר שתחזור מבית הספר!

פירושקי מקמח חומוס

פירושקי ללא גלוטן מקמח חומוס במילוי כרוב

מרכיבים:

לבצק- 

למילוי-

לטיגון-

  • 1/4 כוס שמן לטיגון

הוראות:

  1. שופכים את קמח החומוס לקערה ומוסיפים את השמרים. מערבבים.
  2. מוסיפים שמן זית ומלח, מערבבים. בהדרגה מוסיפים את המים עד שהבצק נוח לעיבוד. אפשר להוסיף מים אם הבצק יבש מדי.
  3. מכסים במגבת את הקערה עם הבצק ומתפיחים כשעה במקום חמים.
  4. בזמן שהבצק תופח מכינים את מילוי הכרוב: על מחבת משומנת מטגנים בצל. כשהוא מתרכך מוסיפים כרוב וגזר מגורדים ומבשלים עד שמתרכך, מוסיפים את התבלינים. מצננים. כשהמילוי יצטנן, מוסיפים ביצה חתוכה.
  5. כשהבצק תפח ב-1-2 ס”מ, בעזרת ידיים משומנות מחלקים אותו לכדורים בגודל פינג פונג. בעזרת הידיים משטחים כל כדור ומעבדים מעט עם מערוך לצורת עיגול. חשוב מאוד לא לעבד לשכבה דקה מדי, הבצק נוטה להיקרע. ממלאים על עיגול בכף מילוי כרוב.
  6. מתחילים לסגור את העיגולים: מהדקים שני קצוות לסגירה מוחלטת ואז מקפלים את הקצוות כלפי פנים ומשטחים את הפירושקי.
  7. מחממים מחבת עם שמן בגובה 2 ס”מ. מטגנים עד להשחמה ומניחים על נייר סופג.

הערות למתכון

  • כמובן, ניתן גם לאפות לאופציה בריאה יותר. אני לא ניסיתי כי חששתי שהפירושקי ייצאו יבשים מדי.
  • מחזיק 3 ימים במקרר ואין בעיה לחמם במיקרוגל.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. מרב

    אפשר להקפיא

    1. אמא ללא גלוטן

      כמובן, אין בעיה

כתיבת תגובה